jesienny sernik cud-miód :)

Jakoś tak się układa, że w piątek zazwyczaj wrzucam wpisy z przepisami. My zawsze lubimy mieć w domu jakieś pyszności, ale w sobotę szczególnie aż się prosi o jakieś pyszności do porannej kawki :) W tym tygodniu ciasto, na które zapraszam bije mnóstwo rekordów- po pierwsze sernik (za samo bycie sernikiem-zrobionym-na-polskim-serze ciasto dostaje ode mnie super punkty, w Turcji znaleźć ser na sernik jest chyba bez dramatyzowania, niemal niemożliwe:P). Po drugie, mimo że sernik, inny niż mnóstwo serników, których dotychczas próbowałam- cynamonowo, miodowo, orzechowy. Jesienny. Pyszny! W orginalnym przepisie autorka ostrzega, że sernik lubi opadać i wychodzi dość niski, więc wybrałam nieco mniejszą formę i ciasto wyszło w sam raz :) mniam, mniam, mniam, polecam sernikożercom :)

spód-składniki

140 g ciastek pełnoziarnistych

50 g roztopionego masła

pół łyżeczki cynamonu

1. Pokruszyć ciastka
2. Dodać masło i cynamon, wymieszać
3. Ciasteczkową mieszanką wyspyać na dno formy wcześniej wyłożonej papierem do pieczenia, uklepać :)masa serowa- składniki

500 g twarogu półtłustego, zmielonego dwukrotnie
200 g miodu (ja dałam trochę mniej, ok 120-150 g)
3 łyżki mąki pszennej
2 łyżki cukru (niekoniecznie)
1 łyżeczka cynamonu
3 jaja
posiekane orzechy: do posypania po wierzchu sernika (u mnie wymieszane z końcówką mieszanki ciasteczkowej i brązowym cukrem)
4.Twaróg zmikować, powoli dodawać jaja, po każdym miksując. Wlać miód, zmiksować. Dodać mąkę, cynamon, ewentualnie cukier.
5. Gotową masę wylać na ciasteczkowy spód. Na górę delikatnie wysypać warstwę posiekanych orzeszków.
6. Piec około godziny w 180  stopniach
7. Najlepiej smakuje, jeśli po upieczeniu i wystudzeniu schowamy go na conajmniej 3 godziny do lodówki.

One thought on “jesienny sernik cud-miód :)

  1. Agi

    o żesz jacie!!!! Ja normalnie czuję jego zapach!!!! W niedzielę moja mama ma urodziny, musze go zrobić!!!! :D

    Reply

Leave a Reply

