pączusie na ostatki! {doughnuts!}

Mimo mojej wielkiej i niezaprzeczalnie-niepodważalnej miłości do naszych pączków podchodziłam do ich zrobienia samemu  jak pies do jeża. W tym roku jakoś na fali tęsknienia za tym co swojskie doszłam do wniosku, że pora zmierzyć się z wyzwaniem :) I upiekłam (tfu, usmażyłam!) swoje ulubione (bo Fab chyba za polskimi pączkami średnio przepada, doszłam do wniosku, że robię pod siebie:P) maleńkie pączuszki (♥)!

Although I love our traditional Polish doughnuts absolutely I have always been a bit put off by trying to make them at home, recipes just seemed complicated to follow and it always seemed like a challenge, but this year, with no Polish shop down the road, I really miss some of my favourite treats, so because today is the day we would eat sweets (including doughnuts) last time before beginning of lent, I decided simply go for it! I made tiny (my favourite!) version of these deep fried doughnuts!

Korzystałam z przepisu niezastąpionej Dorotki z bloga moje wypieki. I w ciągu kilku godzin (wliczając czas wyrastania ciasta!) moje pączki były gotowe :) Gorąco polecam Wam wypróbować ten przepis, z połowy porcji wyszła mi miska pączków widoczna na zdjęciu (plus kilka, które zniknęły w międzyczasie:) i wszystko przebiegło bez niespodzianek :) Smakują lepiej niż z cukierni! Teraz tylko wyzwaniem będzie nie zjeść ich wszystkich na raz….:D

I used recipe from Dorotka from moje wypieki blog (it’s in Polish, so you might need to use google translate), and after few hours my doughnuts were done:) You should really try making them at home, I used half of the ingredients and I ended up with a full bowl (+few extras which hm.. dissapeared somehow!) and there were no surprises, nothing:) There are better than from bakery, seriously! Now I just need to try not-to-eat-them-all before Fab comes home :)

♥♥♥

3 thoughts on “pączusie na ostatki! {doughnuts!}

  1. Antilight

    Ohh, narobiłaś mi smaku! Mnie po raz pierwszy w życu omijają tłusty czwartek i ostatki. I boleje nad tym, że nie mam czasu i siły by zrobić coś samodzielnie. A tutaj takie pyszności :)

    Reply
  2. worqshop Post author

    no ja się pierwszy raz w życiu zmusiłam, żeby spróbować :)
    Tores ;) całej to nie ;) ale ubytek pączków wieczorem został zauważony i dobitnie skomentowany przez F;)

    Reply

Leave a Reply

