zrób to sam: prosty szkicownik {DIY: a simple sketchbook}

Hej, hej :) Dziś chciałabym przedstawić Wam krótkie, 15 minutowe ”zrób to sam” związane z moim postanowieniem, którym podzieliłam się z Wami wczoraj- rysunek dziennie w kwietniu. Koniecznie potrzebowałam szkicownika specjalnie do tego przedsięwzięcia, ale moje poszukiwania w mieście nie przyniosły  oczekiwanych efektów. Przejechałam się już na szkicowniku z byle jakim papierem, a kolejny był trochę za mały i na sprężynie, która naprawdę utrudniała mi życie, nie chciałam więc iść na kolejne kompromisy. Wymarzyłam sobie moleskina, ale wiadomo- to tak jakby uczyć się jeździć i od razu wsiąść w mercedesa. Może kiedyś. W końcu znudzona i zrezygnowana złapałam w sklepie papierniczym zestaw papierów do rysunku i postanowiłam, że sama zrobię sobie szkicownik, dokładnie taki jak chcę:)

hello! Today I want to share with you a quick DIY connected with my yesterday’s resolution to draw 1 sketch a day through entire April. I needed a new sketchbook for this challenge, but to be honest I had a problem with finding one I really liked. I didn’t want it to be too thick- eventually I need it to document 1 month in sketches. I had some bad experience with bad paper and spiral bound so I really wanted to have it right this time. Honestly, I dream about moleskine. But ok, it’s no point to go for it now… maybe one day. So I was about to give up when the idea came, I grabbed a pack of drawing paper and started thinking…

Wymarzyłam sobie kwadratowy notes, nie za duży i nie za mały, koniecznie zszyty w środku- bez żadnych dziur czy sprężyn. Wykorzystałam papier rysunkowy canson, który jest tani (3.5tl za blok) i na tyle miękki, że daje się go łatwo złożyć, a z drugiej strony na tyle wytrzymały, że wiedziałam, że zniesie lekkie traktowanie farbami.

I really wanted my sketchbook to be square, not too big, not too small, definitely without any spiral bound-just stitches. I used a good drawing paper from canson, which was cheap (3.5tl for set), light enough to bend easily and yet sturdy enough to host my watercolour playing. 

Na początku wybrałam sobie kilkanaście arkuszy papieru i złożyłam je na pół po czym przycięłam tak, aby otrzymać kwadrat.Z kawałka tektury nieco dłuższego niż rozłożony szkicownik przygotowałam okładkę, również złożyłam ją w 2 miejscach- na grzbiecie szkicownika, a później z jednej ”wystającej” strony zrobiłam skrzydełko-zakładkę. W stronach szkicownika i w okładce zrobiłam dziurki posługując się grubą igłą, całość zszyłam kordonkiem. Na koniec zaokrągliłam brzegi stron i okładki i z kawałka gumki zrobiłam opaskę która trzyma całość zamkniętą. Zostawiłam pod ręką kilka ścinków, pozostałych po przycinaniu stron aby mieć papier dotestowania farb/kredek itp. I już. W 15 minut miałam gotowy szkicownik taki jak chciałam :)

I picked some pages and folded them in half. Than I trimmed them to get the square shape. I picked some cardboard for cover, I trimmed it a bit longer than pages of open sketchbook and folded – first together with pages, to make a top of my sketchbook, than the long sticking out piece i folded again to make a nice flip. Right in the middle of my pages and cover I made little holes and sewed everything together with some embroidiery thread. At the end I rounded the corners and added a little piece of elastic to hold it all together when closed. I kept some scraps of my paper to test colours of paint and crayons as I draw. And that’s it. In less than 15 minutes I had a sketchbook I wanted :)

Gorąco zachęcam Was do wykonania w ten sposób własnych szkicowników/journali. Wychodzi dużo taniej niż gotowce ze sklepu oraz możecie mieć je w takich kształtach i wielkościach jak tylko chcecie :)

I’d really love to encourage you to try making your own sketchbooks/art journals. They are much cheaper than storebought and you can totally customize them- make any size, any shape and color you want :)

10 thoughts on “zrób to sam: prosty szkicownik {DIY: a simple sketchbook}

  1. Natalia K

    świetny:D wiesz, że właśnie takiego DIY potrzebowałam? :) nigdzie nie mogę kupić fajnego zeszytu na moje projekty a teraz sama sobie zrobię, dzięki:D
    tylko mam jedno pytanie- ta gumka jest luźno założona czy jakoś przymocowana? jeśli luźno, to pewnie zaraz ją zgubię..

    Reply
  2. agazmaluje

    Twój blog stał się moim natchnieniem :) Trafiłam na niego wczoraj w nocy i zostałam ZACZROWANA :) Będę zaglądać reguralnie (bo i posty są codziennie! WOW!).
    Bardzo podoba mi się Twój nowy szkicownik, ale aż się prosi, aby na przodzie coś narysować! Świetny pomysł z tymi dodatkowymi karteczkami, ale ja bym jeszcze uchwyt na ołówek/cienkopis zrobiła :)
    Ja jak maluję wolę używać grubszego papieru, fałdy mnie strasznie denerwują :P

    Reply
    1. worqshop Post author

      wow dzięki :)
      mam zamiar okładkę ozdobić ”w trakcie” :) dlatego na początku została pusta, obiecuję, że do końca miesiąca to się zmieni;)
      a pisadeł i tak mam zawsze kilka ze sobą, więc pewnie by mi się uchwyt nie sprawdził :( papier na razie znosi próbę wody :) ale nie męczę go też zbytnio!

      Reply
  3. Balotta

    świetny pomysł! wykorzystałam. ale z tyłu zrobiłam kieszonkę na plan miesięczny rysunków oraz dodatkowe karteczki :)

    Reply
  4. antilight

    Fajny pomysl :) ja juz nie mam czau ani materialow na robienie tak owego. Wsiade do “mercedesa” :P ostatnio bazuje na tych malych 30 iles kartkowych moleskinkach z tekturowa okladka. Sa tansze, nie maja tylu stron ( a ilosc mnie zawsze oniesmiela). Polecam je do notatek. Teraz zobacze jak sie bedzie rysowac chcociaz podejrzewam ze moge miec trudnosci.

    Reply
    1. worqshop Post author

      a ja też mam te małe ale oszczędzam na lepsze czasy :P tzn jak zapiszę wszystkie napoczęte notesy, które leżą dookoła.. daj znać jak się w nich maluje!

      Reply
      1. antilight

        hmm zaczęłam malować, i jest dziwnie… do puki nie uzyjesz gumki na tym papierze to ujdzie, ale jak sie zetrze coś to faktura sie minimalnie narusza i jak maluje to sie robi tak dziwnie z akwarelą, bobeczki mikro papieru i troche przesiąka ten papier. Ale jak wszystko wyschnie to efekt jest nawet OK.

  5. Pingback: 005 « zombieshe

Leave a Reply

