drukowanie małych zdjęć krok po kroku {how to print small photos- step by step}

Hej! Chciałabym podzielić się dzisiaj z Wami czymś mam nadzieję użytecznym, a przy okazji odpowiedzieć na często powtarzajace się pytanie- jak przygotować małe zdjęcia (np z instagramu, czy do mini albumów) do wydrukowania w zakładzie fotograficznym. Mam na to swój sposób, z którym chciałabym się dzisiaj z Wami podzielić! Korzystam tu z photoshopa, ale darmowy gimp spisze się równie dobrze!

Hey! Today I have something (hopefuly useful) for you! You ask me quite often in emails how I print my photos from Instagram in regular photo studio. Here I come with the answer and my little way I want to show to you today:) I’m using photoshop but you can use a free program (like gimp) too!

Na poczatek otwieramy nowy projekt- w okienkach wpisujemy wymiary zdjęcia jakie zamierzamy wydrukować. Ja zawsze wybieram 13×18 cm (które w rzeczywistości u mojego fotografa to 12.7×17.7cm) ponieważ wychodzi mi to najkorzystniej cenowo oraz jakościowo- uwielbiam papier w tym rozmiarze, który oferuje studio gdzie wywołuję zdjęcia. Zwróćcie uwagę na rozdzielczość (resolution)- jeśli automatycznie macie tam ustawiony rozmiar upewnijcie się, że jest to conajmniej 200- inaczej Wasze zdjęcia moga wyjść mocno byle jakie.

First we need to open the program and start a new project. Set the dimensions of photo you want to print (the one you ask when you go to have your photos developed- I always choose 13×18 cm because it’s really good price for amazing matt photo paper in studio where I have my photos printed!). Double check if the guided dimensions are 100% accurate! I used to end up with slightly cropped photos until I talked to the photographer and I found out that although they SAY 13×18 the real dimensions are 12.7×17.7 ;) Double check the resolution box- anything lower than 200dpi and your photos might end up pixelized! 

Następnie otwieram zdjęcia, które chcę wydrukować. Na wspomnianym formacie na ogół mieszczę 6 kwadratowych zdjęć (brzeg każdego to nieco więcej niż 5.5×5.5 cm czyli w sam raz na mój ulubiony scrapowy format), ale to jak duże lub małe zdjęcia wybierzecie zależy tylko od Was.

Then open all the photos you want to have printed (they will open as many new windows in your graphis program). I usually go for 6 photos (5.5cm square each) on the canvases I showed you above, but you can make your photos as big or small as you want.

Następnie wybieram zdjęcie i przeciagam je na przygotowany wcześniej nowy dokument. Trzymajac wciśnięty klawisz [shift] (dzieki temu zachowuja sie proporcje!) dopasowuję wielkość zdjęcia rozciagajac je lub zmniejszajac za pomoca malych kwadracikow widocznych na zdjeciu w prawym dolnym rogu, az uzyskam zadowalajacy efekt. W ten sposób postępuję z kolejnymi zdjęciami zapełniajac cala przestrzeń.

Then drag your photos one by one to the blank canvas you’ve just created. Hold [shift] button (so your proportions won’t go off) and using little squares in the corners of active photo make it appear smaller or bigger. Repeat these steps with another photographs until you fill up the entire space of your canvases.

Na koniec zapisuję swój plik w formacie .jpg wybierajac maksymalna jakość na suwaku. Tak przygotowane zdjęcia zabieram do salonu foto do wywołania.  W domu już tylko docinam je i mogę zabierać się za scrapowanie :)

I finish by saving my photos as .jpg and I remember to pick maximum quality. Than I put it all on USB and drop at my photo lab. I cut them at home and I’m ready to scrapbook!

 

 

Nie jestem jakimś wielkim specem i doszłam do tego sposobu metoda prób i błędów, za to teraz przygotowanie zdjęć do wywołania zajmuje mi kilka chwil i chwalę sobie ten system. Jeśli znacie jakieś inne, fajne sposoby, koniecznie się nimi podzielcie! Zmykam, przesyłam Wam buziaki- cieszcie się sobota!

I’m not really a specialist on photo editing programs, I developed this way by lots of trial and error but now I can have my photos ready to be printed in few short minutes. I really enjoy this system! If you have any tips or ideas how to make it different way (maybe even easier!), please share them below:) Kisses to you all, enjoy your Saturday!

15 thoughts on “drukowanie małych zdjęć krok po kroku {how to print small photos- step by step}

  1. MadebyAJ

    Bardzo dziekuję za te rady!!! Ja do tej pory drukowalam zdjecia na domowej drukarce i to z Worda!- niby OK, ale malo ekonomicznie poza tym co fotograf to nie atramentówka :-( Ale nawet mi do głowy nie wpadło, że tak prosto można sobie cały album zdjęć zalatwić! Tylko muszę sie z Photoshopem zaprzyjażnic. Jeszcze raz dziekuję

    Reply
  2. noomiy

    ja robię sobie kolaż w picasie i wychodzi podobnie :) na 10×15 wchodzi 6 zdjęć :)

    Reply
  3. Agata

    A ja nie mogę dopasować wielkości zdjęcia:( nie chce mi się dać “złapać”… jak sobie z tym poradzić? próbuje i nic mi nie wychodzi-masz może jakąś złotą rade?

    Reply
  4. Antilight

    haha robie dokładnie tak samo :) Chociaż pomysł Noom też wydaje się świetny bo picassa sama dodaje przecież równe odległości między zdjęciami. Ja za to drukuje często z formatu 15×20 bo czasem robie LOsy 30×30 a czasem 20×20 więc lubie mieć różnego rodzaju zdjęcia.

    Reply
  5. worqshop Post author

    dziewczyny, ja mam z picassa jakieś złe doświadczenia z przeszłości, strasznie opornie szło mi oswajanie tego ustrojstwa, ale może spróbuję jeszcze raz! Dzięki za dobre rady :)

    Reply
  6. Agata

    No właśnie nie ma tych kwadracików, nie potrafię tego zaznaczyć żeby było aktywne:(

    Reply
    1. worqshop Post author

      Zaraz po tym jak je przeciagniesz na nowy dokument (ten, który stworzyłas na samym początku) powinno być aktywne samo z siebie, a jeśli nie to spróbuj kliknąć na to wybrane, małe zdjęcie prawym klawiszem myszy i wybrać opcje free transform, mam nadzieje, ze zadziała!

      Reply
  7. Agata

    Udało się!! Jesteś cudowna! Dziękuję! A Twoje prace są przeboskie-śledzę codziennie bloga!
    Pozdrawiam

    Reply
  8. Piedra Preciosa

    A ja mam do Ciebie pytanko, jak robisz że te małe zdjęcia masz kwadratowe? Ja z reguły robię zdjęcia komórką lub lustrzanką c i są one prostokątne. Dlatego też nie wychodzą mi takie równiutkie kwadraciki.

    Reply
  9. worqshop Post author

    Piedra Preciosa- ja najczęściej drukuję te zdjęcia, które wcześniej traktuję instagramem- on już sam z siebie przycina do kwadratu. Ale możesz też otworzyć prostokątne zdjęcie w PS i przyciąć je sama -narzędzie crop, pojawia sie na pasku na górze pole gdzie możesz wpisać wartość w px lub cm, dwa okienka, w oba wpisujesz to samo i przytnie Ci obrazek do kwadratu. Bez wpisywania możesz też przyciąć tym [crop] pamietaj tylko aby przytrzymać wciśniety [shift] gdy to robisz, aby zachować proporcje :) mam nadzieję, że pomogło!

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s