Jak przechowywać scrapy? {how do I store my layouts?}

Jakiś czas temu Ewa zapytała w komentarzu co ja właściwie robię później z tymi wszystkimi scrapami. Wiadomo, zawsze znajdzie się okazja, aby wysłać kartkę, albumy też można przeglądać, ale scrapy… a no właśnie. Pomyślałam, że pokażę Wam dzisiaj mój sposób na ich przechowywanie, zwłaszcza, że odkąd zaczęłam zabawę z nimi na dobre mija niemalże rok!

Some time ago Ewa asked in one of the comments what I actually do with all layouts I make later on. You know, it’s easy with cards- you can always send them, easy with albums but layouts.. well here it gets a bit tricky. I thought I could share with you my way of keeping them, especially I started making LOs about a year ago- my first scrap happened after my 24th birthday :)

Powinnam zacząć od tego, że o ile tradycyjne LOsy powstają w formacie 30x30cm ja zdecydowanie wolę robić je nieco mniejsze- ok 20x20cm. Na początku łatwiej było mi się oswoić z taką powierzchnią, poza tym, co tu dużo mówić, z takiego formatu zostaje kawałek na kolejne prace- chociażby kartki:) Oszczędność gra dla mnie sporą rolę, zwłaszcza, że nie mam scrapowych przydasi na wyciągnięcie ręki. Kolejnym plusem jest łatwość przechowywania tego formatu, bez konieczności inwestowania w drogie albumy i ochraniacze.

I should start from a little confession. My LOs aren’t usual- I don’t make 12″x12″ pages, I definitely prefere 8’x8′. I like working on this format, I like having some leftover papers, I like how easy it gets to store them.

Jak widzicie ja poradziłam sobie po prostu z okładkami z oklejonej papierami tektury modelarskiej spiętymi dużymi kółkami do albumów. Moje ochraniacze na strony to biurowe koszulki- wsuwam do nich 2 prace i zszywam wzdłuż brzegu, a następnie odcinam wystające kawałki. Dzięki temu strony są chronione, a wszelkie wykończenia z drugiej strony schowane. Zdecydowanie bardziej mi to odpowiada niż układanie layoutów w pudłach:)

I made my album by myself. There are 2 pieces of cardstock covered with some pretty papers and held together with binding rings. I made page protectors from file folders- I simply slided 2 layouts inside and stitched with my machine along the edge. Than I cut off the excess papers. Thanks to that my pages are protected from greasy fingers, and also all the ugly 2nd sides are hidden. I really like it much more than keeping layouts in the box or so..

W tym albumie poukładałam wszystkie strony z minionego roku, które udało mi się do tej pory zrobić w chronologicznej kolejności zgodnie z wydarzeniami, które przedstawiają. Gdy najdzie mnie ochota na ubranie kolejnego wydarzenia w papiery (a jeszcze ich trochę jest!) po prostu przełożę strony, tak aby pasowały do siebie i już :)

This albums contains all my pages from previous year (and it will be easy to add more of them as I still have some unscrapped photos from different events!) and if I need to add something I just need to shuffle pages a bit.

Teraz przymierzam się do wywołania zdjęć z Anglii i powolnego scrapowania również ich, oraz oczywiście bardzo chciałabym kontynuować z takim albumem przez kolejny rok :) A jak Wy przechwoujecie swoje LOsy? Macie jakieś inne fajne (i tanie..) sposoby, którymi możecie się podzielić?

Next goal- printing photos from England and starting to work with them! And of course I would love to make similar book this year! How about you? What is your trick to store layouts?

18 thoughts on “Jak przechowywać scrapy? {how do I store my layouts?}

  1. Nathalie

    So you actually only scrap in 8×8??? What a surprise! I love the look of your homemade album! I simply keep my layouts in 12×12 albums but it gets too cumbersome sometimes (and it takes me a while to actually put them into the albums…) — I very much like your size choice though! Makes me think…

    Reply
    1. worqshop Post author

      Yes I do! It’s VERY hard to find scrapbooking supplies where I live so I like keeping some of the papers for other works and the size is more friendly to me:) i’m glad you like them, there are like between mini and lo :)

      Reply
  2. Lejdi

    cholera, czemu ja nie robię 20×20 :) niestety koszulek 30×30 obecnie nie można nigdzie w Polsce kupić. poluję, gdzie się da. teraz chce przywieźć zapas z Londynu. Mam kilka albumów kupowanych podczas wycieczek do Londynu na jakichś wyprzedażach,ale koszulki kończą się bardzo szybko niestety. oby teraz udało się je dorwać.

    Reply
    1. worqshop Post author

      Lejdi a tfu za każdym razem jak
      Mówisz Londyn to mnie ściska w dołku, ile ja bym dała żeby sie tam wybrać znowu…. Pewnie wrócisz nie tylko z koszulkami, ale z cała masa cudnych roznosci!:):):)

      Reply
  3. Barbarella

    wlasnie zmusiłam sie do przeliczenia wlasnych scrapow… mam ich 172 sztuki :) są w 3 albumach, jednym segregatorze i jednej teczce… zaznaczam ze wiekszosc 30×30 :) wow jestem pod wrażeniem :)

    Reply
    1. worqshop Post author

      Barb, ale Ty tak policzylas scrapy od samych początków, prawda?:) mega kolekcja! Haha one w komplecie nabierają dopiero mocy!!:):)

      Reply
  4. Ewamaison

    uśmiechnęłam się kiedy zobaczyłam tytuł tego posta ! Rzeczywiście, zastanawiałam się co scraperki z nimi robią bo ja bardzo boję się tego obrastania w rzeczy ale Ty Kasiu, jak zwykle, świetnie to sobie zorganizowałaś ! cały czas Cię podziwiam od dnia kiedy przeczytałam o Tobie u Uli z Sen Mai, pozdrawiam, ewa

    Reply
    1. worqshop Post author

      Hm, ja tez podziwiam osoby, które wyznają minimalizm i potrafią nie gromadzić czego sie da, ale to stety czy niestety nie ja:) więc chociaż staram sie mieć w tym wszystkim w miarę porządek i przypisać trochę logiki:):)

      Reply
  5. Ola

    Jejku ja się [rzymieram do zrobienia takiego albumosa na scrapy i jakoś mi to nie wychodzi. Lejdi!!! koszulki30*30 są w SCrapButiku:D

    Reply
  6. Lejdi

    o, super, dzięki za info. jak mnie przypili (czyli w Londku nie będzie) to nabędę. bo jednak 28 zł za 10 sztuk to trochę zabójstwo dla kieszeni ;)

    Reply
  7. pejtoon

    Kasiu! Wczoraj chyba były Twoje urodzinki, więc spóźnione ale szczere STO LAT!!
    Dziękuję ci za ten wpis – zainspirował mnie i może dzięki temu w końcu przekonam się do LO – zawsze podobnie jak Tobie szkoda mi tylu papierów, które nalezy użyć do 30×30 więc może spróbuj wersji mniejszej? Sposób na przechowywanie – świetny i na pewno z niego coś podpatrzę :)

    Reply
    1. worqshop Post author

      dzisiaj:) cieszę sie i czekam na efekty, dla mnie 20×20 to rozmiar idealny, ale wielu osobom bylibyśmy nim ciasno… Musisz znaleźć co jest najwygodniejsze dla Ciebie:):)

      Reply
  8. antilight

    haha, ja mam pudełko po butach na scrapy :D plus jednego na ścianie w ramce. Ale planuje pozmieniać troszkę u siebie w “scrap cornerze” to może i coś dla scrapów wymyslę. Jak na razie moje formaty są tak różne jak tylko mi się zdjęcie wydrukuje i papier utnie :P

    Reply

Leave a Reply

