Letnia frappe {Summer frapper}

Hej moi mili! Macie już jakiś pomysł jak zacząć weekend? Może od kolejnej kawowej wariacji? Jakiś czas temu zapraszałam Was na affogato, a dzisiaj pora na klasykę gatunku- pyszną, lodowato zimną i przyjemnie spienioną frappe! Nie przesadzę jeśli powiem, że to mój ulubiony kawowy napój w te wakacje, Fab też zabiera ze sobą codziennie kubek termiczny wypełniony tą pyszną kawą! Po co komu kawa z sieciówek, sprzedawana za nieprzyzwoite pieniądze i wypełniona przesłodzonym syropem, skoro taką frappe można przygotować w domu w mgnieniu oka! Podzielę się z Wami tym powszechnie znanym i lubianym przepisem!

Hey! How are you going to hit this weekend? Due to renovation in our building we are going to escape somewhere, but first I will make us our favourite drink of the season- icy cold, froffy and yummy frappe! I love this drink, as much as Fab prefers affogato (I think;) I would give 10 to frappe! We drink it everyday in summer and it really helps me to fight the heat and afternoon sleepness :) So let me share with you this quick and easy recipe!

Składniki (na 2 porcje jak na zdjęciu)
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
szklanka zimnej wody
szklanka zimnego mleka
2 łyżeczki brązowego cukru*
kostki lodu

Wszystko poza lodem wrzucamy do blendera (shakera/dużego słoika) i porządnie miksujemy, wlewamy do szklanek wypełnionych lodem (warto rozlać kawę do połowy wysokości dwóch szklanek, a następnie dopełnić- wtedy równomiernia rozdzielicie tę pyszną piankę!), podajemy natychmiast :)
*oczywiście cukier nie jest tu obowiązkowy, ale wg mnie bardzo fajnie podkręca smak kawy na zimno, zwłaszcza, że tutaj używamy kawy rozpuszczalnej :)

Ingredients (for 2 portions)
2 teaspoons instant coffee
1 cup of very cold water
1 cup of cold milk
2 tsp brown sugar*
ice cubes

Throw everything apart of ice to blender (or shaker or just a big jar will do as well!) and mix it well, than pour to glasses filled up with ice (I like to pour half the way to both glasses and than fill them up with remaining coffee- you will divide the froth better this way), serve straight away:)
*of course you don’t have to use sugar, but believe me it will bring taste of your iced coffee much better!

4 thoughts on “Letnia frappe {Summer frapper}

  1. marry

    dokładnie taką kawę kiedyś robiłam :) w wersji extra wrzucałam gałkę lodów i ozdabiałam bitą śmietaną

    Reply
  2. Lejdi

    uwielbiam frappe, to właściwie jedyna kawa, którą lubię. chłodzi nieprzeciętnie. kiedy pierwszy raz w Grecji widziałam, jak pani zalewa kawę rozpuszczalną wodą z kranu, zrobiło mi się niedobrze. ale bardzo się myliłam. naprawdę miód! chyba też zacznę sobie robić w domu

    Reply
  3. worqshop Post author

    ej bo najlepsza frappe to w Grecji! ♥ też stamtąd pamiętam! Jak kiedyś płynęłam promem do Grecji z jakąś marną kasą w kieszeni (a to się płynęło 36h z Wenecji, lol biedna studentka z waflami ryżowymi w plecaku) to wszystko wydawawałam na frappe na tym promie..wspomnienia:] I o ile na ciepło najbardziej lubię kawę mieloną, porządną i mocną, to na zimno taka z nesci najlepsza!

    Reply

Leave a Reply

