Inspire Me Christmas 2012- Grudniowniki w natarciu {December Daily!}

Hej! Witajcie w niedzielny poranek! Słońce wpada mi tu wesoło przez okno, miło tak zacząć dzień. Dziś wraz z Antilight i Maryszą mamy dla Was inspiracje związane z grudniownikami- nie mogło ich u nas zabraknąć! Co prawda ja nadal wyglądam listonosza, który ma mi przynieść pudło ze świątecznymi gadżetami z Citrus Twist Kits na których będę budować swój album w tym roku, mogę Wam więc chwilowo pokazać jedynie pracę w toku nad stronami do bazy (tak wiem, imponujące!)

Hey! Hello on Sunday morning! Sun is shining really bright in here- nice start of the day :) Today together with Antilight and Marysza we have some December Daily inspiration for you! I’m still waiting for a postman to come, I hope he’ll bring my goodies from Citrus Twist Kits this week and I can start on my DD quickly! So far I can show you just a little snap shot of my base in progress (I know, it’s impressive;)

Każdy mówi, że kluczem do sukcesu w skończeniu grudniownika jest wcześniejsze przygotowanie stron i całej konstrukcji, a w grudniu tylko wypełnianie zdjęciami zapiskami, możliwe… ale ja nie wyobrażam sobie, żeby tak pracować :) Chcę, aby ten album oddawał nasz grudzień dzień po dniu, nie chcę ograniczać się do wcześniej zrobionej bazy, wybranych kolorów i dodatków- chcę, aby powstawał spontanicznie i na bieżąco tak jak w zeszłym roku. Pokażę Wam kilka moich najulubieńszych stron z zeszłorocznego albumu i sztuczek, które na pewno powtórzę w tym roku:

Everyone says that the key to have your December Daily finished is to plan it way ahead and have foundation pages done before December. Well… maybe, but I can’t imagine to work this way anyway. I want this album to be a true memory of our December, I don’t want to feel limited to the base I made, colors I picked and materials I prepared few weeks earlier.. I want it to be spontaneous, filled with real life stuff- like in the previous years. So I want to share with you some of my most favourite pages and tricks from last December Dailies which I’m going to repeat this winter!

DUŻE ZDJĘCIA– Uwielbiam jak wyglądają zdjęcia wydrukowane do wielkości stron albumu, czasem coś na nich pisałam, czasem coś rysowałam, czasem zostawały puste- za każdym razem świetnie urozmaicają album. Drukowałam tak też kwadratowe zdjęcia z mojego Instagramu- pozostała na dole przestrzeń świetnie nadaje się na zapiski i journaling!

BIG PHOTOS– I love how they look in the book, sometimes I write over them, sometimes I doodle or stick something and sometimes they stay empty- every time look great though. I really like printing big instagram photos too- the square shape leaves plenty of extra room for journaling which is really useful from time to time :)

RÓŻNOŚCI– grudniownik staje się jeszcze fajniejszy, jeśli dołożycie do niego różne drobiazgi- zdjęcie playlisty ze świąteczną muzyką, prognozy pogody, listy zakupów czy metki od prezentów lub znaczki pocztowe!

RANDOM STUFF– I think the magic of DD album lies in capturing little things, and I love adding extra tiny details to my pages- screenshot of my christmas playlist, weather forecast, shopping list, labels or stamps- they all create great memories!

KIESZONKI– możecie je zrobić z kopert, torebek śniadaniowych czy złożonych kawałków papieru, są fajnym urozmaiceniem, możecie schować tu dodatkowe papierki, zapiski czy tajne notatki- to zdecydowanie jeden z moich ulubionych momentów gdy przeglądam stare albumy i wyciągam z nich zapiski o których już dawno nie pamiętam :)

POCKETS– you can make them using envelopes, paper bags or folded pieces of paper and they add great elements to your album. You can hide here more journaling, notes or lists and it’s really lots of fun to discover them later in time and read again after few years :)

DUŻO ZDJĘĆ– po to robię ten album, żeby dokumentować grudzień, zebrać wspomnienia w jednym miejscu i móc łatwo do nich wracać. Staram się więc zmieścić tu jak najwięcej zdjęć, ułamków codziennych chwil i Świąt dookoła nas :) Uwielbiam później przeglądać albumy, wspominać dekoracje i miejsca, które odwiedziliśmy, notesy, które zapisałam i kawy, które piłam ;)

MANY PHOTOS I make this album to document December, collect memories and have easy acces to them later in time so I love filling it up with photos! I collect little snapshots of Christmassy stuff and everyday moments, add collages and mosaics of mini photos and believe me it’s a great pleasure to see these tiny memories later in time- I enjoy seing the places we’ve been to, notebooks I filled and coffees I drunk ;)

MIESZANKA MATERIAŁÓW– to mój sekret na to, aby skończyć album. Wiem, że gdybym ograniczyła się tylko do tego co mam w jednej scrapowej linii zanudziłabym się na śmierć. Lubię zmieniać i kombinować, czasem zrobię stronę na ozdobnej torebce, czasem wytnę napis z ulotki, dodam transparentą folię, śnieżynkę zrobioną na szydełku lub kawałek filcu- dzięki temu nie jest nudno, jest prawdziwie :)

MIXED MATERIALS– well it’s my secret to actually have the album finished. I don’t want it to get boring in the middle of the month so I challenge myself to mix and match. I can make a page on paper bag, add some text from brochure, include some foil or crocheted elements or for fun make one page on felt- well, why not? Thanks to that it’s not boring- it’s real :)

CODZIENNOŚĆ- nie wiem jak u Was, ale u nas wcale nie jest tak, że cały grudzień upływa nam super świątecznie. Czasem jest po prostu fajnie, normalnie, codziennie- takie chwile też zapisuję w grudniowniku. Nie chcę robić go na siłę i wymyślać tematów, które nie pasują do danego dnia, ale powinny znaleźć się w albumie. To nie dla mnie… Czasem jednak, fajnie jest mieć coś do czego możemy się odwołać tworząc kolejne strony, dlatego wraz z Antilight stworzyłyśmy dla Was listę inspiracji do tegorocznych grudniowników. Możecie ją sobie wydrukować i trzymać pod ręką na czarną godzinę :)

EVERYDAY- well, I don’t know about you, but in here December doesn’t mean Christmas everyday. Sometimes it’s just normal, easy, lazy, busy, at home, everyday life. And I try to make few pages including it too. If the day is normal I won’t be digging for some gingerbread photos just to put them in my album. If it’s rainy or sunny (and I believe it’ll be this year….:P) I won’t make pages about snow- I just don’t see the point and find it a bit.. artficial? But I also know sometimes it’s hard to come up with ideas for everyday pages. So we made a nice checklist with Antilight which I hope will help all of us to keep going through December. Feel free to print it and keep on hand!

download

Mam zamiar użyć powyższych tematów jako łagodnych wskazówek i pomysłów na poszczególne dni w moim albumie, zobaczymy ile z nich będę miała odhaczone za miesiąc :)

I’m going to use these topics as inspiration and gently guidelines, let’s see how many I’ll have checked by the end of the month :) 

Od początku grudnia zamierzamy co kilka dni dzielić się z Wami stronami naszych grudniowników, mamy nadzieję, że pomoże Wam to wytrwać w zapale i w tym roku skończone albumy trafią na Wasze półki! Mnie ten widok strasznie cieszy :) Ciekawa jestem jakie jest Wasze podejście do tematu i jak zamierzacie przygotować albumy w tym roku!

So when the 1st of December hits we will be sharing some pages with you every few days to keep you a little bit more inspired and motivated :) I hope you will finish your December Dailies this year- it’s really happy moment for me when another album lands on my shelf! Maybe you have any tricks or ideas to share on how you simplify the process? We’d love to hear!

 

11 thoughts on “Inspire Me Christmas 2012- Grudniowniki w natarciu {December Daily!}

  1. Antilight

    O mamusiu :) Chce już grudzień! Po takej porcji inspiracji nie mogę się już doczekać wypełniania swojego grudniownika :))

    Reply
  2. kitty

    Podobają mi się Twoje pomysły na urozmaicenie grudniownika. Jeśli chodzi o mnie, wolę, by mój album był spójny pod względem dodatków i kolorów. Dlatego zanim nadejdzie grudzień robię cały album, uzupełniając go później zdjęciami, zapiskami, listem do Mikołaja i innymi rzeczami :)

    Reply
  3. fasoolka

    Najfajnieszy jaki do tej pory widziałam!!! taki prawdziwy, spontaniczny, grudniowy i mega inspirujący :) świetny pomysł z dodatkami, bo kto by pamiętał jakie hity były na czasie (no oprócz “Last Christmas”) ;), gdzie kupiliśmy prezent dla babci :), czy padał śnieg…. a dodatkowo fantastyczna pamiątka, SUPER !!!!

    Reply
  4. thecarotte

    robię grudniowniki od…chyba 2008 roku? z ali edwards odkors, i cieszę się, że i polskie scraperki przejęły ten zwyczaj, uwielbiam przegladać te stare albumy! i również nie przygotowuję wcześniej stron, dziwnie to wygląda, przecież nie wiadomo z góry, co się którego dnia bedzie działo:)

    Reply
  5. worqshop Post author

    dziewczyny kochane jesteście, dziękuję za przemiłe słowa! Mam nadzieję, że teraz Polskę zasypią piękne grudniowniki, nie mogę się już doczekać podglądania u każdego jak idzie praca :)

    Reply
  6. elpimpi

    REWELACJA!!! Ja właśnie kończę przygotowywać mój! Staram się aby baza była jak najbardziej neutralna – tak abym mogła oddać klimat danego dnia! Uwielbiam dodawać masę detali zebranych w danym dniu! Dzięki za inspiracje! :-)

    Reply
  7. Gosia

    A ja mam pytanie,kiedy wywołujesz zdjęcia do grudniownika?Czy może codziennie wieczorem od razu je drukujesz w domu?

    Reply
    1. worqshop Post author

      Gosia, drukuję u fotografa niestety moja drukarka do zdjęć nie daje rady ;(
      ale tak co 2-3 dni wywołuję sobie kilka zdjęć do pracy, w zeszłym roku robiłam na bieżąco strony bez zdjęć i planowałam te ze zdjęciami itp. Dlatego też sprawdzało mi się robienie zdjęć na całą stronę- wtedy miałam np prawą stronę robioną na bieżaco, a lewą- ze zdjęciem chwilkę później ;)

      Reply

Leave a comment